2 – Svidovské sedlo, Sedlo Črchľa, Nižná Boca

Parametre: Dĺžka: 43 km. Prevýšenie: 912 metrov. Terén: spevnený, nespevnený, štrk. Odporúčaný bicykel: MTB. Odhadovaný čas: 5 hodín. Náročnosť: 4.

Štart: Liptovský Ján. Idete stále rovno po asfaltovej ceste hore Jánskou dolinou, po prvom malom stúpaní je možný oddych pri chate a ústí Stanišovskej doliny. Tu sa môžete aj pozrieť do jaskyňe, ak máte čas a kde odložiť bicykle, aby nedostali nohy. Ak ste sa rozhodli pokračovať v ceste, tak idete stále rovno, je to dlhý tiahly kopec, ktorý sa končí strmým stúpaním ku horárni. Pred horárňou je rozdvojka a aj cyklo tabuľa, ak už nie sú vylámané značenia, tak vás naviguje doľava, to spravte, prejdete mostík a za ním je zase rozdvojka, teraz choďte zase doľava, pred vami bude rampa, tak ju podlezte a pokračujte ďalej. Odtiaľto pokračuje tiahle asi 4 kilometrové stúpanie na Svidovské sedlo.

Na Svidovskom sedle je altánok, môžte si oddýchnuť a pokochať sa výhľadom. Odtiaľto pokračujte popri pomníku SNP zjazdom asi 3 kilometre, pred križovatkou dole je rampa, za rampou pokračujte rovno do kopca, nie nadol na asfaltku! Tu pokračujete normálne po lesnej ceste hore na sedlo Črchľa, hneď sa prvými dvoma zákrutami, „esíčkom“ je rozdvojka, chodťe doprava, po lepšej ceste a pokračujte stále rovno. Stúpanie má síce iba 2 kilometre, ale je dosť výživné aj tým, že to je nová lesná cesta a je dosť technická, takže sa môže stať, že budete určitú časť aj tlačiť. Hore je tabuľa, jedna cesta ide na Rovnú hoľu a druhá nadol do Nižnej Boce, je to značené žltou, takže idete ako keby po turistickom chodníku do Nižnej Boce, nemusíte mať však výčitky svedomia pre ochranárov, pretože by som to nenazýval turistickým chodníkom, keďže kvôli ťažbe dreva chodia po turistických chodníkoch v Nízkych Tatrách traktory. Nazvime to turistickou lesnou cestou sa zveziete dole do obce.

Dole do obce je to asi 3 kilometre a potom dôjdete na hlavnú cestu, tu odbočíte doľava a pokračujete po tejto asfaltke ďalej dole asi 4 kilometre. Tam už je po vašej pravej strane štrkovisko a za ním asi 500 metrov ďalej po ceste je križovatka kde odbočíte doľava a idete po rozbitej asfaltke popod horu do Liptovskej Porúbky. Obídete družstvo a doprava pokračujete do Liptovského Hrádku, tam za mostom odbočíte doľava a popri Váhu idete rovno, napojíte sa na hlavnú cestu č. 18 a pred obcou Podtúreň nepôjdete rovno, ale odbočíte doľava na šikmú cestu k tejto hlavnej ceste a pokračujete dedinou popri družstve a obecnom úrade, k futbalovom ihrisku. Pri ňom je hojdací most, ten prejdete a potom odbočíte doľava a pokračujete rovno do Liptovského Jána zhruba kilometer.